關於我

多年來於戲曲雜誌撰寫專欄,累積了不少資料。 出版書籍:1.《烽火梨園》2.《錦繡梨園》3.《粵劇文武生梁漢威》4.《光影尋源 解構 1948-1969 香港電影的繆斯》5.《新艷陽傳奇 - 芳艷芬》6.《萬紫千紅 李麗華》7.《花月總留痕 香港粵劇回眸 1930s - 1970s》8.《今夕是何年 任劍輝的光影留情》9.《萬能旦后鄧碧雲》10.《網紅貓偵探社》11.《Will You Remember Me - 張國榮為你鍾情》12. 《大龍鳳時代 — 麥炳榮、鳳凰女的粵劇因緣》 13. 《紙上戲台 — 1910-2010 粵劇戲橋珍賞》。 電郵: damienhk@yahoo.com

2019年4月10日星期三

廣播達人 鄧寄塵


鄧寄塵是1950-60年代著名廣播人,在電台可以一人分飾八把聲音來演繹故事,那時他和李我、鍾偉明等,都大受聽眾歡迎。

後來鄧寄塵參與粵語片演出,少不免要唱粵曲。他和新馬是絕配,兩人更是香港楝篤笑始祖。鄧寄塵在1980年代復出拍電影,接受訪問時透露,當時他們每人都有幾組戲在身,比如在鑽石山大觀片廠拍完,就要趕去荃灣華達片場。很多時沒有劇本可跟,新馬就要臨場爆肚,鄧寄塵要執生。他們合作過多部喜劇,如《兩傻遊地獄》、《兩傻遊天堂》(1958)、《兩傻擒兇記》、《兩傻捉鬼記》(1959)

唱片公司特別請鄧寄塵、鄭君綿把《兩傻遊地獄》、《兩傻遊天堂》等歌曲,重新灌錄。後來鄧寄塵唱片十分暢銷,特別是諧趣粵曲,名曲有他和羅麗娟《呆佬拜壽》、鄭幗寶《賣當借》、鄭碧影及鄭君綿《歡場三怪》、李慧《鄧寄塵之歌》等。

金曲重溫:《麻雀王香江自刎》  撰曲:鄧寄塵
這首諧趣粵曲,由鄧寄塵自撰自唱,表現出他多才多藝的好身手。而且將麻雀娛樂化成粵曲,論盡雀友百態,是一首罕見佳作。

(排子頭) (內場白) 殺敗了,殺敗了。(水底魚鑼邊花下句) 全憑手氣,野叫做高低章。枉我打到稱王,唔夠啲新仔亂搶。等如亂箭射死,我呢個麻雀大王。

() 呔,俺麻雀大王包勝,曾記當日,不論打大細,長途短途,我都屢戰屢勝,殺得他人,片甲不留。枕住做莊,稱王稱霸,豈不威風,誰料今日。(重一才) 遇水章,亂車大炮,不顧下家,累得我束手無策,翻本無能,綁住嚟輸,遂令我麻雀大王,威名盡喪,愧無面目,再見牌友,思想起來,真是令人氣煞唉。(暈倒介)

(大首板) 這一陣,氣煞我,場場敗將。

(開邊花下句) 我係甲級人馬,自問高章。我歷代稱王,我老豆稱為五星上將。何以連打九次,竟敗了十場。枉我著有麻雀秘術一書,早已流行市上。人人買部,個個都話我寫得週詳。點解我近來出師,好似走晒樣。場場敗北,做物打到我咁淒涼。莫非是佢進步得交關,我就不為時尚。

(中板下句) 莫非是,手氣唔好,逼我如此收場。看我作個部書,關於誅章如何,真係瞭如指掌。又關於如何叫法,我都寫得非比尋常。控制下家,威脅上家,姑何引他俾牌我上。若果是自己大牌,神經要鎮靜,唔好失常。若果上家大牌呢,又要快鬆下家,等佢雞糊快啲搶。真正是有紋有理,難怪我稱霸稱王。到今朝,點解運用無能,欠下多人街賬。估不到,今日走頭無路,嚟到大海茫茫。

(催快) 左右思量,無法想。學吓霸王,刎烏江。江水白色無波浪,似隻白板在當堂。(吊慢) 只見野草成排。

(滾花) 隱約索子在望。

() 唉我把你個二五八索,你個無情索子呀。我時時叫你,你就絕跡不見,反為三六九,一四七索,你就屍骸遍地,莫非是你存心與孤王作對,氣煞我呢個麻雀大王唉吔。

(二流) 成日俾人截糊,真係打到失常。若果摸隻嚟開槓,佢又實行搶槓,好似存心作對。

(滾花下句) 真係激到我嘔血身亡,耳邊廂又聽聞個啲雀友叫開檔。

() 不好了。

(花下句) 你話有何面目,再登大雅之堂,不若寫下遺書,投身於碧浪。

(詩白) 唉正是一代威名今朝喪,投身此地益吓啲釣魚郎。() 我諗住唔死都俾人激到癲夾戇。我何必唔死,(一才) 就係我呢個麻雀王呀。

(手托) 仔呀,你父已輸到光,家檔你無謂再望,你父親要自刎葬香江。() 仔你無謂再嚟學我戇,你千祈咪想做雀王,你務必要,負責把家當。

(哭相思) 哪呀,哪呀,唉你老豆上了麻雀當。

(滾花下句) 血書寫罷,丟係路旁。先葬部書,孤隨你往。() 我有符收拾,逼我自刎身亡。自問反攻無能,只有一死賴賬。

() 死了罷。

(四古頭煞板) 從今後,我麻雀王,各別陰陽。(雁兒落死介)


沒有留言:

發佈留言