關於我

多年來於戲曲雜誌撰寫專欄,累積了不少資料。 出版書籍:1.《烽火梨園》2.《錦繡梨園》3.《粵劇文武生梁漢威》4.《光影尋源 解構 1948-1969 香港電影的繆斯》5.《新艷陽傳奇 - 芳艷芬》6.《萬紫千紅 李麗華》7.《花月總留痕 香港粵劇回眸 1930s - 1970s》8.《今夕是何年 任劍輝的光影留情》9.《萬能旦后鄧碧雲》10.《網紅貓偵探社》11.《Will You Remember Me - 張國榮為你鍾情》12. 《大龍鳳時代 — 麥炳榮、鳳凰女的粵劇因緣》 13. 《紙上戲台 — 1910-2010 粵劇戲橋珍賞》。 電郵: damienhk@yahoo.com

2019年4月10日星期三

仙韻玲音 陳慧玲


陳慧玲有「新白雪仙」之稱,早期藝名是陳鳳仙,她心慕名伶白雪仙,酷愛仙腔。1960年代,她為娛樂唱片灌錄過《牡丹亭驚夢》、《三年一哭二郎橋》全劇,合唱者是鍾雲山。另外和名伶何非凡合作《雙仙拜月亭》、《血羅衫》,和名伶陳錦棠、崔妙芝的《火網梵宮十四年》,全部都是名編劇家唐滌生作品。

她處事低調,為人隨和可親,只灌錄唱片,謝絕粉墨登場。她用「陳鳳仙」名字灌唱片和幕後代唱電影插曲,女星林鳳在邵氏的粵語片,皆由慧玲姐代唱,最著名首推《榴槤飄香》主題曲。而用「陳慧玲」名字於商台主持粵曲節目,因工作關係,她和著名廣播前輩李我有師徒情誼。

陳慧玲的粵曲唱片很多,和林家聲《天姬送子》、梁天雁《釵頭鳳》、《畫中仙》,鍾雲山《追魚》等等。後來轉唱平喉,與李鳯合作《大斷橋》和《魂斷水繪園》。近年她設帳授徒,廣受學生歡迎。陳慧玲演繹仙腔有獨特韻味,我最喜愛聽她做「綠翹」,最有性格。

金曲重溫:《火網梵宮十四年》選段
原著:唐滌生        撰曲:潘一帆
演唱:陳慧玲 (飾綠翹)、陳錦棠 (飾溫璋)

綠翹:(詩白) 小樓寂寞守空幃,為求朗月照人歸。解盡痴心才十六,幾回燈下我被情迷。(四季歌) 花落花開在深閨,我今寂寞對羅幃,情焰愛火相連繫,恨怨冰冷人世少提攜。(二簧) 辜負了含蕊嬌花,辜負了蘭心質慧,() 我嘅年齡唔係細,(續唱) 每見鴛鴦蝴蝶,我不禁掩面把頭低。() 個一種心情好囈西,我心欲奪愛橫刀,又怕負人恩惠。(木魚) 閒來幾度,偷繞一隻蟠龍髻。惱煞飄零丫角,何日至有依歸。今晚果個失意人逢,花吐麗。我好應該無懼畏。(轉二簧下句) 藉此向佢投懷送抱,賣弄我一點,靈犀。呢一隻玉扣連環,可作紅娘將柬遞。() 我勉強啲都要做一次嘅,我地玄機姐都話過,易求無價寶,難得有情郎。今晚我既遇有情郎,咁我又何必吝嗇無價寶。而且人棄我取,就理也。如果想有聲氣嘅,就定啲啦綠翹。

溫璋:(長二簧下句) 飲泣怨聲嘶,前緣終破毀,忽狂忽笑忽哀啼,憐我劫後餘生,人隔世,鳳離鸞泊愛長違,醉後千秋成劫例,我不怨魚娘情薄,唯怨自己癖性難稽。取返隻玉扣連環,我便佯狂,避世。(推門介)

綠翹:() 哦,你返咗嚟,少爺。坐啦。

溫璋:(口古) 綠翹,你着番件衫至嚟見少爺啦,你知道你自己年紀都唔細咯,係呢,你話同我攞返你亞姐隻玉扣連環,能否歸還於此際。

綠翹:(滋油白) 你都知道我年紀唔係細嘅呢,少爺呢隻玉扣連環響呢度嚟。(口古) 勞動吓你呢隻貴手,唔該你自己嚟攞啦,你要知道呢隻玉扣連環,好辛苦至攞得返嚟。

溫璋:() 響邊處。

綠翹:() 響呢處,你攞啦。

溫璋:(滾花下句) 分明叫我解羅襦,取玉珮,真係堪憐堪笑你呢隻小山雞,你既羽未豐,翼未成,何以扮作一種淫娃色藝。(火白) 你躝開去,在我呢個傷心嘅時候,你唔應該嚟挑逗我。

綠翹:(火白) 你叫我躝開去,我偏要行埋的。(滾花下句) 你有一點無情嘅怒火,我亦有一種多情嘅妒火,我不怕你濫用神威。我若不仿蕩婦,效淫娃,唉吔我嘅痴心向你如何投遞。

溫璋:(滋油白) 綠翹,原來你好愛我咩。

綠翹:() 講。

溫璋:(口古) 第二個唔知我嘅往事,愛我都情有可原,你明知我共玄機嘅瓜葛而仲愛我,你十六年來你食邊個嘅,住邊個嘅,呢啲叫做奪愛橫刀,呢啲唔係叫做酬人恩惠。(打綠翹一巴介)

綠翹:(打回溫璋一巴介口古) 你打我,我唔會打番你,蠢才,嘢叫做奪愛橫刀呀,呢一種叫做報恩囉,你想吓啦,玄機姐佢嫁咗,唔能夠愛你啦,咁我代表佢嚟愛你,我代表佢嚟憐惜你。呢一種又係唔係報恩嘅所為呢。

溫璋:(長滾花下句) 小綠翹,你年尚細,知否情場多劫例,燈蛾撲火都係為情迷,若向呢朵嬌花重結蒂,負心何事不能為,我嘅歷劫情心經掩蔽,我實在無心理會,你呢隻鐵咀雞。你若不立即交番玉扣連環,恕怪我以銀刀為換禮。(喝白) 你精精地就親手遞番比我。

綠翹:(俏皮白) 我係唔比呀。(長滾花下句) 開講都話人一世,物一世,所謂轉眼曇花容易逝,殉情一死亦可慰痴迷,今夕倩女多情無懼畏,倘若狂夫不諒,我又怕嘢血濺春泥。易求無價寶,難得有情郎。() 唉吔,啋,我為你咋。(續滾花) 我又怕犠牲一切。() 少爺,你拎把刀嚟攞番隻玉扣連環,就未免小題大做啦,不如就拎把刀刺破我嘅胸膛,攞咗我個心肝仔出嚟,血淋淋,熱辣辣,你審吓佢,查吓佢,睇吓佢,度吓佢,睇吓佢係唔係真心真意愛你啦,少爺。(閉目挺胸介白) 你劏啦。

溫璋:(重一才踢帶向綠翹慢的的內心關目介白) 綠翹。

綠翹:() 你劏啦。

溫璋:() 你真係咁刁咁潑,係咪想我殺你呀。

綠翹:() 少爺,你要知道一個人伸得隻手出嚟,就唔係咁容易縮得番嘅。正如你遞咗把刀出嚟,斷唔會咁樣就罷手嘅。你劏啦,你殺啦。係啦,綠翹唔好命,唔死都無人恨嘅啦。

溫璋:(先鋒鈸扶攬綠翹重一才反線中板下句) 任教鐵石心,巧遇此刁情小鳳,寧不軟化如泥,陣陣女兒香,滴滴痴情淚,更使我力難自制,歷劫滄桑,情懷枯冷,誰不願再暖於羅幃。好一種小鳳嬌,適逢呢個苦渴相如,寧不被佢情焰來燒毀,在抱溫馨,已不辨人間何世,我此際神志漸昏迷。(推開綠翹滾花上句) 我若果今夜錯愛綠翹,(一才) 過去嘅品行就難擦洗。

綠翹:(口古) 少爺,原來你唔係唔愛我,不過你唔敢愛我啫,唉吔,正是世無百歲人,你又何必枉作千年計啫。

溫璋:(口古) 綠翹,一個人失意嘅時候,有邊個話唔需要人家安慰。不過以往我太對你亞姐唔住,佢嫁李公子我都唔怪佢,不過始終我都希望在佢跟前表示我改過自新,如果我今晚愛咗你。(一才悲咽) 真係三江之水都難洗我混身污泥。

綠翹:(口古) 你咪喊啦少爺,玄機姐佢今世都唔會見你嘅啦,佢已經嫁咗啦。啦,我愛你重真心過亞姐,正所謂有今生啫,唔通真係有來世咩。

溫璋:(口古) 唔好啦唔好啦,我而家都好似迷迷懵懵咁,萬不料呢隻情場老雀,比你呢隻刁情小鳳,都攪到好似如取如攜。

綠翹:(笑介滾花下句) 哥呀,你不能如斯卸責,單方面嘅事不能為。十六載如火情懷,倩那羅幃掩蔽。(與溫璋埋床介)


2 則留言: